Úloha 5.
Na pretekárskej dráhe sa má autíčko zaradiť na svojej pozícii. Cúva dozadu tak, že pred ním stojí človek, ktorý mu dáva signál, na ktorej pozícii už je. Tzn., že zabliká toľkokrát, na ktorej pozícii sa nachádza. Autíčko zastaví, keď dostane od človeka signál, že prešiel už na tretiu pozíciu. Štartovacie miesta sú charakterizované nakreslenými čiarami na zemi.
- Pozorovanie: ak chceme prechádzať cez pruhy rovnakej farby, musíme nielen merať zvýšenie, ale ja zníženie intenzity svetla na podložke, lebo vynulovanie svetelného senzora nám nepomôže. Čierna farba má hodnotu vyššiu ako 0.
- Pri tejto úlohe môžeme použiť dva kontajmery. A to preto, lebo jeden iba na vnútorné riadenenie počítania prejdených čiar a druhý sa bude používať na komunikáciu s druhou kockou.
Autíčko
Svetlá
|